Taj Mahal e.d. - Reisverslag uit Agra, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Taj Mahal e.d. - Reisverslag uit Agra, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Taj Mahal e.d.

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

05 Maart 2011 | India, Agra

Zaterdag 5 maart
Hebben jullie al medelijden met me? Hoeft niet hoor, ik zit dit in een park te schrijven aan de overkant van de Yamuna rivier met uitzicht op de Taj Mahal. Ik wacht op de zonsondergang. Het meest belangwekkende in Agra heb ik gezien en ik heb nog een dag. Morgen avond om ½ 12 gaat mijn trein naar Khujarau.
Vanmorgen vroeg stond ik in een ellelange rij te wachten om de Taj Mahal te mogen bekijken. Nou hebben we allemaal wel eens een foto gezien, maar als je dichtbij en vooral binnen bent, is het onvoorstelbaar prachtig. Al die ingelegde ragfijne patronen van halfedelstenen en dat grafeerwerk in het harde witte marmer. Auto’s mogen niet dichtbij in verband met de vervuiling, maar toen ik binnen kwam vroeg ik mijn gids of er een limiet aan het aantal bezoekers is gesteld, wat een stank. Dat kan toch ook niet goed zijn voor het monument al die adem en zwetende lichamen. Maar er was ventilatie volgens hem, in de vorm van tegenover elkaar geplaatste gaten. Mij lijkt het niet genoeg.
Mijn gids vindt het erg leuk om mijn camera vast te houden en geeft aan waar en hoe ik zitten moet.
Terug naar het hotel voor het ontbijt en dan storten Sharma en ik ons weer letterlijk in het verkeer. Sharma houdt niet van wachten en als het verkeer stilstaat, rijdt hij met de tuktuks mee tussen de bomen door over het zandpad. We staan wel vooraan in de rij om de kruising over te steken als we het signaal krijgen.
Een paar bezienswaardigheden verder, zit ik dus in dit park, waar af en toe een groepje kinderen even nieuwsgierig naar mijn laptop komen kijken. M’n blog bij te werken.
Groetjes.

Zit in cybercafé met wifi en heb net lekker gegeten met een rode wijn die duurder was dan het eten.

  • 05 Maart 2011 - 16:32

    Anneke:

    Na de cricket- kun je ook nog een polo- wedstrijd gaan kijken! Als die er zijn!
    Ik kan merken dat je erg van deze koloniale reis geniet. Ga zo door!
    Groetjes Anneke

  • 05 Maart 2011 - 16:33

    Agnes:

    GEEEEN MEDELIJDEN!

  • 06 Maart 2011 - 02:49

    Emilie:

    Je bent weer volop aan het genieten lees ik in de verhalen. Dus medelijden heb ik zeer zeker niet. Proost!

  • 06 Maart 2011 - 09:42

    Ingrid:

    hoi conny,nou ik heb ook geen medelijden met je hoor haha,volgens mij lopp je daar volop te genieten en je ogen uit tekijken wat je daar allemaal ziet.mooie foto's
    groetjes ingrid

  • 07 Maart 2011 - 17:58

    Jolanda:

    Leuke verhalen en foto's krijg een geweldige indruk van het land. Volgens mij geniet je. Groet.

  • 07 Maart 2011 - 20:48

    P.Fijma:

    Hoi Conny
    wat een mooie foto's en een leuk verhaal. Prachtig land zo te zien. Ik blijf je volgen hoor. Niet alleen geniet jij, maar ik ook van jou foto's en verhalen. groetjes Petra

  • 08 Maart 2011 - 09:18

    Linda:

    Hey meis,

    Ik heb niet de tijd om al je reisverslagen te lezen. Maar zo te zien heb je het super naar je zin. Mooie foto's trouwens. India is top he??
    Kajuraho (ik weet niet precies hoe je het schrijft, is super). Daar moet je een fiets huren en gewoon lekker rond gaan rijden, natuurlijk de erotische tempels bezoeken. Die zijn prachtig!!
    Meis ik hou het even kort, ik ben op dit moment aan het werk op de Nederlandse te Peking.

    Heel veel plezier nog.

    Gr Linda

  • 04 April 2011 - 09:30

    Jolene:

    Ik moest meteen denken aan die jongetjes in Slumdog Millionaire die de schoenen van toeristen voor de Taj Mahal wegjatten om te verkopen:)

    Het klinkt echt heerlijk en vooral prachtig allemaal maar ik blijf benieuwd hoe het voelt om daar zo rijk te zijn. De armoede lijkt me zo allesbeinvloedend of denk ik nu te negatief?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 234993

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: